Anmeldelse: Call of Duty: Black Ops

call-of-duty

Hils på Treyarchs beste skytespill til nå

+ Variert action,spennende historie, COD points, Create-a-class 2.0, gode gamle zombiemode.

Ligner alt for mye på forgjengeren, noen bugs og vrien historie.

Så kom vi til syvende versjon av spillet som er på alle sine lepper, Treyarch som er utvikleren bak Call of Duty: 2 , 3 og World at War har kommet med sitt fjerde Call of Duty spill, altså Black Ops og vi kan med en gang si at det er det beste skytespillet Treyarch har kommet med til nå. Call of Duty startet bare som et pc spill men etter hvert som populariteten økte ble den utviklet til konsoll, og det var da den virkelig tok av, nå er Call of Duty ett av verdens mest kjente spill og mest på grunn av forgjengeren Modern Warfare 2 som ble utviklet av Infinity Ward.

Enspillerdel

Historien er ekstra spesiell på Black Ops, du spiller gjennom en soldats minner ved navn Alex Mason, gjennom spillet utforsker du alt av omgivelser i tre forskjellige land, Cuba, Vietnam og Russland, over halvparten av spillet kommer du til å lure på hva spillet egentlig handler om, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves for på slutten av spillet får du vite alt, og dette er ikke beste måten å fortelle noe til de utålmodige som sannsynligvis dropper historiedelen og går heller rett på online delen.

call-of-duty-enspillerdel

Gameplay

Så kom vi til den minst sjokkerende delen ved spillet, for å si det sånn var det ingen merkbare forskjell fra forgjengeren men dette er ikke dårlig, for Modern Warfare 2 var grunnen til at de fleste kjøpte Black Ops, AI på Black Ops har noen få bugs som til tider kan irritere og de datastyrte fiendene er ikke akkurat på det høyeste nivået når det gjelder intelligens og smarte trekk, det fører til at spillet virker mindre realistisk men ødelegger ikke spillgleden.

Online

COD points, nye baner og mange valgmuligheter er hva som er de største nyhetene på flerspiller delen, selv om det tok litt tid å venne seg til det nye poeng systemet hvor du får poeng for nesten alt mulig og får muligheten til å kjøpe nye våpen, fikse på emblemet ditt og mye mer, må jeg si at det er bedre enn hva som var på Modern Warfare 2 og alle de andre Call of Duty spillene, på Black ops er det nå mulig å spille på delt skjerm sammen online, altså at to stykker fra samme maskin kan spille online sammen, og er du en som vil trene deg opp før en viktig krig, ja da har Treyarch laget noe for deg, combat training lar deg kjempe mot AI styrte fiender og du får faktisk poeng og level får å drepe dem.

call-of-duty-online

Zombiedel

Denne etterlengtede modusen har kommet i ny versjon men, hvordan gjøre noe som allerede er bra fra før bedre ? Jo det har Treyarch svart med en ny versjon av den superpopulære zombiemoden, du er i kontoret til John F. Kennedy hvor zombier angriper fra hvert vindu og du må selvfølgelig beskytte deg selv ved å drepe de, og spillet varer helt til du dør.

Konklusjon

Call of Duty: Black Ops er en stor samlet pakke som har massevis av innhold til glede, selv om den ikke lever opp til mange sine forventninger har Treyarch gjort en solid jobb,med en god enspillerdel, masse nytt på online og god gammeldags zombiemode vil kalle det en god oppdatert versjon av Call of Duty.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *